MTK-UTE Labdarúgó Akadémia U14 című gallériából ízelítő
Dátum: 2024 április 19. (péntek) | Emma
Az UTE szakmai napot tartott,melyet Szabó György,az egyesület szakmai vezetője szervezett és felügyelt.Témája a párharc volt,a feladatok bemutatásánál pedig az U10-es,U14-es és U18-as korosztály közreműködött.
Az UTE szakmai napot tartott,melyet Szabó György,az egyesület szakmai vezetője szervezett és felügyelt.Témája a párharc volt,a feladatok bemutatásánál pedig az U10-es,U14-es és U18-as korosztály közreműködött.
Szabó György elmondta,hogy az UTE rendszeresen tart szakmai napokat,a mostani a negyedik volt,aktualitása pediga hétfői edzés fő célkitűzése:a párharc.
-"Kisebb korosztályoknál elsősorban oktatási céllal,az idősebb csapatoknál pedig a mérkőzésszerű helyzetek kialakításában történő megoldásokkal.Úgy terveztük,hogy minden korosztályt érintsen a bemutató.Kisebbekkel kezdtünk:a Gyimesi Jenő-Nagy János edzőpáros az U10-es csapattal mutatta be a módszerét.Nagyon ügyesek voltak a gyerekek,1-1,2-1,3-2 elleni támadásokban láthattuk a párharcokat,megoldásaikat,sok-sok hibajavítással."
Utána az U14 Szabó György és Gál Csaba vezetésével tartott bemutatót.
-"Az 1-1 elleni párharcokat először pozícióban,utána pozícióba felpasszra,majd lefordulással,végül a 2-2 elleni helyzetek különböző megoldásaiban mutattuk be.A gyakorlatok a következők voltak:2-2 elleni helyzetben a mögékerüléssel helyi létszámfölény kialakítása,utána átlós elfutással a helyi létszámfölény kialakítása,majd váltással,legvégül kényszerítőzéssel megoldva.Az ezek elleni gyakorlatokban támadó és védekező részről is sok-sok hibajavítás volt.Támadó részről amit tanultunk utána éles helyzetben 2-2 elleni játékban gyakoroltuk illetve próbáltuk a tanultakat érvényesíteni.Védekezés szempontjából pedig főleg az átlós elfutásnál a beinduló játékos felvételét illetve a kényszerítőzésnél a kényszerítőt adó játékos felvételét nevezhetjük súlyponti résznek."-ismertette a feladatok lényegét a szakmai vezető.
Ezután Füle Antal vezetésével az U18-nak volt bemelegítése a párharcra,ami nagyon célirányosan,kimondottan specifikusan előkészítette a játékosokat a párharcra.Ugyanezzel a csapattal Blaumann János és Nyerges Tamás edzőpáros bemutatója következett kis területen való labdabirtoklással,ahol faljátékosok segítették a gyakorlatok megoldását.Ez a feladat egy nagyon intenzív gyakorlás volt.
-"A feladat a párharcok oktatása volt-elemzte Füle Antal a bemutatót-Mi két gyakorlatot mutattunk be az U 18 korosztállyal. Az első egy 2-2 elleni játék volt,ami kis területen,egy darab sávval védett kiskapura történt,oldal és mélységi falon 1-től 4-ig beszámozott párokkal,akiknél labda volt .Belül állt egy támadó páros,akiknek gólt kellett rúgni a kiskapuba,a védőpáros természetesen ezt nem engedhette, és ha labdát szerezett,a mélységi falon levő párost kellett megjátszania. Ha a labda kiment a területről, vagy a támadók gólt rúgtak akkor edzői bemondásra egyes, kettes, hármas, vagy négyes számú párostól kapták a támadók a labdát szögekből, amiiből aztán újra gólt rúghattak.Pár gyakorlat után megcseréltük a szerepeket.
A második gyakorlat 3-3elleni játék volt,oldal és mélységi fallal,ugyanúgy sávval védett kiskapura.A feladat a támadó hármasnak a gólszerzés, a védő hármasnak labdaszerzés.Ha labdát szereztek a védők ők lettek a támadók a támadók pedig a védők.Ha a labdaszerzés után sikerült a mélységi falon lévő hármast megjátszani a visszakapott labdából gólt rúghattak."
Györök Tamáskimondottan hasznosnak tartja ezeket a napokat, két szempontból is .
-"Egyrészt megismerjük a kollégák tanítási és edzésmódszereit, ami részben elő van írva de a tartalom már mindenki kreativitásán múlik. A gyakorlatok amit bemutattak az edzők felépítettek és jól követhetőek voltak.A feladatomban a párharcokat kellett gyakorolnom. Az első feladatom 1-1 ellen szemből való párharc volt, amit 2 egymástól 30 méterre lévő kapura mutattunk be. Egy kicsit szögből kelett rávezetni a labdát, imitáltuk mintha a szélekről kerülnénk 1-1-es szituációba és azután ziccerbe. A második feladatom egy 2-2 szituáció volt,amit a kaputól 40 méterre lévő párosnak kellett egy ritmusban befejezni,mintha kontra támadás lenne. A 2 védő az alapvonalról indult reagálva egy kapuskirúgásra (mintha meccs lenne), viszont ahogy közel értek a félpályáról induló támadó pároshoz,felvették a védekező mozgást. A lényeg az volt,hogy egy ritmusban fejezzék be a támadást.
A másik szempont amit ugyanolyan fontosnak tartok az volt, hogy együtt voltunk és megosztottuk egymással a gondolatainkat, meghallgattuk egymás véleményét,ki mit tart fontosnak a saját csapatában. Nem utolsósorban:új ötletek születnek ilyenkor! A jókedv pedig mindig adott!"
MTK-UTE Labdarúgó Akadémia U14 című gallériából ízelítő
UTE az utánpótlásértAdószám: 18165159-1-41